Sagan om Mig, Den magiska talande valen och Reinfeldt DEL 2

DEL 2


Berättarröst – ”Krigaren och kungen Niklas har dödat hydror och pensionärer på Konsum i flera år, men efter att ha vandrat omkring i skogen för att rädda kvinnor i nöd, kom han i kontakt med den Magiska talande valen som berättade för vår tappre hjälte om en gigantisk skatt, som ej kan beskrivas i siffror utan enbart i bokstäver, hur ska det här gå?”


Jag – ”Eamh… Vad är klockan?


Valen – ”Ungefär tio i fem skulle jag tro


Jag - ”Vadå tro?


Men innan Valen han säga varför han bara trodde att klockan var tio i fem, eftersom han precis då kom på att han inte kunde andas på land utan behövde vatten för att andas.

Han började genast hosta och harkla sig och med den sista kraften han hade kvar tvingade han fram några ord:


Valen - ”Ta mitt manus och läs vad jag skulle säga, farväl!” Och sen dog han.


Jag tog direkt tag ur den rätt tjocka bunden med papper som hade ramlat ur hans höger hand och jag läste vad han skulle säga:


Miljön är hotad! Sona Mahlin, den ondaste personen på jorden har börjat hälla ut miljögifter rakt ut i naturen, hon måste stoppas innan hela världen spricker isär och alla faller ner i meningslösheten!

... Och den där skatten jag snackade om… den finns inte. Om du ändå vill bli rik tycker jag du ska sälja Lina till en rik oljeshejk och ta pengarna och investera i aktier. Jag skulle rekommendera att satsa på Sandvik eftersom deras aktiebana är väldigt stabil just nu.



Minnesanteckning: Köp ägg. Och sen fortsatte manuset:


Men för att besegra Sona måste du lära dig att fightas som en riktig politiker, och för att lära dig det måste du söka upp den mest legendariska av dem alla, Feinfeldt. Om du undrar hur du ska komma ditt, är det bara att följa de grön markerade pilarna på marken


Jag tittade mig omkring och såg till min glada överraskning att det gröna pilarna faktiskt fanns där på marken och jag började genast traska tillbaka in i skogen.

Efter en lång promenad som verkade ännu längre kom jag fram till en glänta mitt på en äng och upp på en öppning i gläntan i ängen satt en man och mediterade.


Jag gick sakta fram till honom och när jag stod några meter från honom säger han:


Mannen - ”Jag har väntat på dig, Niklas.” Han betonade "s" väldigt bekant, men jag kunde inte riktigt sätta fingret på varifrån jag hade hört det.


Jag – ”Vem är du, varför vet du mitt namn?” Skrek jag mer än frågade.


Mannen - ”Jag är Feinfeldt. Jag vet allting eftersom jag har ju inskaffat FRA.” Sa han med en iskall röst som fick mina frusna tår att frysa ännu mer än innan.


Jag – ”He-heh… A- allting? Stammande jag fram samtidigt som jag svalde.


Feinfeldt – “Japp, till och med den där djurporren du laddade ner igår kväll.


Jag - ”Jag vet inte vad du pratar om.” Sa jag och försökte verka trovärdig.


Feinfeldt – ”Det vet du visst.” pressade han fram mellan sina tänder och min mur föll som Troja.


En tystnad men bröts av Feinfeldt:


Feinfeldt – ”I alla fall, det var inte det jag ville snacka om, du är här för en orsak, det är att lära dig det de urgamla teknikerna hur man slåss som en politiker” Sa han, som om han läste det direkt från ett manus.


Jag – ”Ja, och jag har hört att du är den bästa” Viskade jag fascinerat.


Feinfeldt ”Japp, vi ska börja träningen direkt” han ställde sig upp och vände sig mot mig, jag kunde lätt se hans kraftiga drag i … Men mer han jag inte se innan han slog mig med ett blytungt slag i magen att jag tappade den lilla luften jag hade kvar i magen.


Jag – ”Varför… Varför gjorde du det där?” frågade jag samtidigt som jag förgäves försökte fylla mina lungor med ny luft.


Feinfeldt – ”Jag vet inte, jag hade bara lust att skada någon. Nu ska vi börja med den riktiga träningen! Vet du vad som är det bästa vapnet vi politiker har?


Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: clara! (aka Gud)

ger dig awesomeness - även om du redan har massa på lager

2009-12-04 @ 23:54:58
URL: http://claradidam.blogg.se/
Postat av: MrLeinad

Fortfarande otroligt bra. Fortsätt bara.

2009-12-05 @ 11:47:29
URL: http://danieltrakig.blogspot.com/
Postat av: Lina

Vad hände med manfred? :O

2009-12-05 @ 13:22:05
Postat av: Jonas

Bwahahahahahaha :D Fyfanfyfanfyfan andas Jonas, andas damnit Så otroligt amazing brilliant! Ger nobelpriset i litteratur

2009-12-05 @ 21:44:30
Postat av: mariel

haha asså! xd din fantasi (Y)

2009-12-06 @ 17:27:47
Postat av: Misha

Underbart Niklas! :D

2009-12-07 @ 01:03:27

Skriv gärna din åsikt här!

P.S Cornflakes paketet tycker om när våra läsare har olika åsikter, bara det har samma åsikt som Niklas. D.S


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback