Dolph Lundgren

Min idol, Dolph Lundgren

Jag hörde att Dolph Lundgren kommer vara en av melodifestivalens kommentatorer i år, det här är förstås en stor nyhet för mig. Inte för att jag är speciellt intresserad av melodifestivalen men när Dolph är med är man ju nästan tvungen att bänka sig framför dumburken.


Varför, kanske ni inte undrar? Jo, eftersom jag alltid har varit en stor idol av ”Dolphan” (Som jag lite skämtsamt brukar kalla honom) För hans perfekta ryska utseende som verkligen förbländar en med storhet och får mig en hoppfull att tänka:


Allt kanske inte är riktigt så meningslöst här i livet, bara för att själva livet är meningslöst tjärr-sörja som man alltid lyckas fastna med ena foten i, så finns det ju filmer med Dolphan!”.

 


En annan orsak till varför jag tycker så pass mycket om honom är att han har de där riktigt odödliga ”One Liners” som ingen skådespelare hittills har slagit. T.ex. den nötta frasen: ”I most break you” (Rocky IV, Dolph).

 

Jag avgudar honom faktiskt så mycket att han har kommit väldigt högt upp på min idollista. Faktiskt så högt upp som en tredje placering, precis efter Clara Ivemyr (http://claradidam.blogg.se/) och Michael Persbrandt (Persbrantd) (Riktiga ”Swedish badasses”)!


Min idollista; Topp 1-4 + idol nr. 467:

1.  Clara Ivemyr

2.  Michael Persbrandt

3.  Dolph Lundgren

4. Malin

(...)

 

467.  Alexander Wiklund


Med en vanlig hälsning,

Niklas ”Manfred”

 


Kommentarer
Postat av: din gud!

Jag är hedrad - få människor kan slå Dolphan, den gamle kusen!

A swedish bad-ass indeed

2009-11-27 @ 00:01:03
URL: http://claradidam.blogg.se/
Postat av: Eriiiik

Du måste skriva mer!!! :O

2009-11-30 @ 09:14:18

Skriv gärna din åsikt här!

P.S Cornflakes paketet tycker om när våra läsare har olika åsikter, bara det har samma åsikt som Niklas. D.S


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback