Hallå, hallå, du vackra undergång!

Nu är det kört.

Ännu en gång är det kört! Nu när man just har börjat komma över den globala uppvärmningen och intalat sig att allt bara är fejk så kommer nu ett nytt världsomfattande undergångs propaganda, nämligen att vi alla ska gå under 2012.


Varför löper då mänskligheten mot det här undergången? Jo, svaret ska enligt en rad forskare finnas i tusen åriga gamla texter som mayaindianerna lämnade efter sig, de skrev nämligen in i en kalender att jorden skulle möta sin undergång den 21 december 2012. Om detta verkligen är sant eller om ledaren för mayaindianerna bara hade en rejäl baksmälla och var på dåligt humör, lär vi ju snart bli varse om.


Ni kanske tror att jag blir är väldigt negativt inställd till det här dystra beskedet, men jag känner tvärt emot! ÄNTLIGEN kan vi pusta ut och verkligen planera in när vår dödsdag är, vi behöver inte gå omkring i detta ovisaktiga dimman den globala uppvärmningen har skapat utan kan nu äntligen pusta ut och tänka ”Vad bra, nu vet jag ju när jag kommer dö. Då behöver jag inte oroa mig för det mer!”


Hur kan jag då tänka så här positivt om det här? Jo, för det första äter jag en bra frukost och för det andra har jag, till skillnad från det flesta andra, en plan. En plan så snitsigt uttänkt att självaste Sickan i Jönsonliggan kan säga upp sig och så pass idiotiskt träffsäkert vattentät att den förbryllar det allra kvicktänktaste ingenjören. En plan, jag kort och gott kallar för ”Planen”.


Vad går du denna plan ut på? Jo, när jag nu har fått det här beskedet att jag ändå kommer dö, är det ju lika bra att leva loppan resten av den korta tiden man har kvar här på moder jord! Därför ska jag ta ett lån, låt säga att jag säger till banken att jag ska öppna en sport butik, på ungefär 20 miljarder. När jag väl har det är det bara att sätta igång att köpa bilar, nya hus och nya fruar varje dag!


Denna plan är helt felfri om man bortser från en sak nämligen att världen inte alls skulle gå under. Då skulle jag sitta rejält med arselet i brödrosten kan jag man ju säga!


Men det faktumet får vi såklart bortse ifrån! Trotts allt var det ju faktiskt en bunt mayaindianer som sa det här för 5000 år sen. Då måste det ju vara sant menar jag.

Ljuset i tunneln?

Trevlig måndag på er alla!

Men en vanlig hälsning


Niklas

Kommentarer
Postat av: Erik

Niiiiiiiiiiiklas :^)

2009-11-23 @ 21:17:13
Postat av: Han från skolan

Tror nog att flera har denna "plan" att leva livet före döden, och det är troligen på grund av alla lån och rån från desperata människor som kommer att leda till jordens undergång.

2009-11-24 @ 14:22:03

Skriv gärna din åsikt här!

P.S Cornflakes paketet tycker om när våra läsare har olika åsikter, bara det har samma åsikt som Niklas. D.S


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback