"Jag äter frukost, alltså finns jag"

Läste en mysko sak på baksidan av mjölkpaket för någon dag sen, det stod:

"Om man röker förkortar man sitt liv med 5- 10 år"

Alltså, om man inte röker och blir överkörd av en bil när man är 25 år gammal, skulle man då ha blivit överkörd av samma bil 5- 10 år tidigare ?
Alltså, arla anser alltså att det kan se in i framtiden och förutspå sina kunders dödsdagar!

Det här får mig att tänka på min farmors bror som nyligen dog.
Han var yngst bland hans syska  och alla utom han var nykterister och allmänt väldigt hälsosamma, men han var tvärt emot ! Han rökte flera paket cigaretter varje dag och han drack rätt mycket med men han blev hela 94 år gammal, äldst av alla syskonen.

Rätt emot all forskning skulle jag säga!
Min teori är att han hade det mycket roligare än alla sina syskon och blev äldst eftersom han alltid gjorde saker!
kanske stämmer påståendet att ett skratt förlänger livet?

Med en vanlig hälsning,
Niklas

Kommentarer
Postat av: Paulina

"Om en cigg förkortar livet och ett skratt förlänger det, borde inte en joint vara lagon då?"

2009-11-26 @ 09:31:03
Postat av: Paulina

"Om en cigg förkortar livet och ett skratt förlänger det, borde inte en joint vara lagom då?"

2009-11-26 @ 09:35:36

Skriv gärna din åsikt här!

P.S Cornflakes paketet tycker om när våra läsare har olika åsikter, bara det har samma åsikt som Niklas. D.S


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback